DesktopServer Review: Kör enkelt lokala installationer av WordPress

Varje WordPress-utvecklare har sin egen stash av verktyg, plugins och processer som underlättar deras liv och sparar tid när de utvecklar eller hanterar webbplatser. En som du kommer att höra beskära upp gång på gång är DesktopServer. I ett nötskal skapar DesktopServer en webbservermiljö på din lokala dator och låter dig snabbt och enkelt spinna upp WordPress-webbplatser som kör lokalt. Det skapades av ServerPress och är tillgängligt för både Mac och PC i en gratis & premium-version.

Hämta Desktop Server →

Innan DesktopServer skulle du behöva installera MAMP, WAMP eller XAMPP och konfigurera det själv för varje ny webbplats du ville köra (redigera värdfil, skapa databas osv). För särskilt icke-utvecklare är det inte en mycket användarvänlig process, särskilt om du vill köra flera webbplatser. Även för utvecklare som inte har några problem med portar, databaser och liknande föredras DesktopServer eftersom det gör processen så mycket snabbare. DS kan skapa en ny webbplats med ett par musklick och några sekunder. Den installerar alla nödvändiga WordPress-filer och skapar databasen åt dig. Men det är precis där det fantastiska börjar.

Varför köra WordPress lokalt?

desktop-server-lokal-platser

För icke-utvecklare ger en lokal version av din webbplats en sandlåda – ett säkert område där du kan spela med din webbplats. Du kan testa plugins, ändra teman osv utan att störa din live-webbplats. Du kan prova den senaste uppgraderingen av WordPress och i förväg se om det kommer att orsaka förödelse på din webbplats. Du behöver inte längre frukta uppdateringsknappen, eftersom du är beredd på vad som kommer att hända!

För utvecklare låter en lokal miljö dig skriva och testa din anpassade kod innan du trycker på den till en iscensättning eller live-server. Du kan också få arbete utan att behöva vara ansluten till internet.

En andra fördel är att ha en lokal säkerhetskopia av alla webbplatser som du har arbetat med. Detta är praktiskt när en klient kommer tillbaka med ett problem eller en ny uppgift – du har din utvecklings- och testmiljö redo att gå. Eftersom dessa webbplatser inte är live på internet behöver du inte oroa dig för att underhålla och uppdatera dem för säkerhetsändamål.

Ritningar

desktop-server-plan

Chansen är stor att du har några favorit plugins eller konfigurationer som du gillar att använda på nästan varje WordPress-webbplats du bygger. Blueprint-funktionen i DesktopServer låter dig skapa denna baskonfiguration så att när du skapar en ny webbplats har den redan alla plugins du vill ha redo att gå, vilket sparar extra tid.

Importera en befintlig webbplats

Många gånger bygger du inte en webbplats helt från grunden – du arbetar med en webbplats som redan finns på internet och du vill ta den in i en lokal miljö för att spela med den eller göra några ändringar utan att “cowboy-kodning” ‘. Det finns många plugins, som Duplicator, BackWPUp och andra som du kan köra på din live-webbplats för att skapa en zip-fil för hela webbplatsen inklusive databasen. Importfunktionen för DesktopServer är kompatibel med många av dessa, vilket gör att du enkelt kan ta med din befintliga webbplats till din lokala installation och komma igång med det direkt.

desktop-server-snabb deployDirekt implementering

När du har byggt din nya nya lokala webbplats måste du få den tillbaka till servern. Det finns många sätt att göra det inklusive att använda plugins och / eller manuellt arbete. Men premiumversionen av DS kommer med en Direct Deploy-funktion som förenklar processen. Detta är särskilt bra för icke-utvecklare.

Support Awesome People

DesktopServer-teamet är helt fantastiskt. Stephen Carnam, utvecklaren bakom DesktopServer har varit känd för att ringa människor personligen för att hjälpa dem med problem (jag vet eftersom när jag var en ny användare ringde han mig för att hjälpa, på en helg inte mindre) och ger underbart stöd. Dessa killar är aktiva medlemmar i WordPress community och rockar helt enkelt. Så inte bara får du en bra produkt utan du stöder också ett fantastiskt team.

Det är inte allt

Jag har inte täckt alla funktioner i detalj här, men för att ge dig en uppfattning om vad DesktopServer annars kan göra – kan du också: göra en kopia av någon av dina befintliga lokala webbplatser med ett klick på en knapp, dela en lokal webbplats via ett LAN för att testa på mobila enheter, integrera DesktopServer med Dreamviews och Coda2s förhandsgranskningsfunktioner.

Prova det gratis

DesktopServer finns i både gratis och premium smaker. Gratisversionen har inte alla funktioner, men den kommer att vara tillräcklig för vissa användare. Utvecklare eller personer som hanterar flera webbplatser kommer förmodligen att vilja få Premium-versionen (som för närvarande är prissatt till $ 99,95).

Ladda ner Desktop Server →

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.